“Als ik later groot ben, word ik Michelangelo & Da Vinci tegelijk!”

30 april 2018 - Vada, Italië

Strategischer hadden we onze plek niet kunnen kiezen. De Merrie past op ‘n haar na onder de bomen, maar we wilden persé langs het pad en achter de receptie staan. (die zijn gek!!) Heulemal niet! Het is ‘n drukte van jewelste hiero. Paul staat buiten met zijn ezel en zonder grappen, de een na de ander blijft stil staan om te koekeloeren. There is a creative artist in the house!!

Dat we zo tegelijk ook de wifi van de bar meepikken voor Renée’s activiteiten, is natuurlijk helemaal top. Wij trakteren onszelf op een paar nachtjes camping. Maar dit moet uiteraard wel terugverdiend worden. Let’s go!

Thanks to Tammies weten we nu het verschil tussen herten en reetjes
Na mijn verjaardag (inclusief speurtocht en taart met de dames uit de buurt) besloten we stel op sprong naar een volgende plek te gaan. Deze spontaniteit werd beloond met ‘n urenlange stilstaande file, een val van Renée uit de camper omdat ze op ‘t nippertje een bord zag met de te lage hoogte van een bruggetje en een route via 4 km aan haarspeldbochten. Inmiddels was het pikkepikke donker. Wat misschien wel goed was voor de focus. Geen afleiding door megastijle afgronden. Het was een helse avond. Snel slapen!

De volgende ochtend… wauwie!!! Het uitzicht was het allemaal waard geweest. Tijdens ‘n historische wandeling zagen we wilde reetjes en hazen en hebben we even gehighfived op onze conditie. We hebben zelfs nog even ‘n balletje getrapt ;) Toch Paulie? ;P

Een duik in de geschiedenis der kunsten
Florence was de volgende bestemming. Hier hadden wij ons op verheugd en papa Peter kwam met de juiste tips. Basilica di Santa Croce presenteerde ons Ghiotto en het einde van de Byzantijnse kunst en de graven van o.a. Michelangelo en Galileo Galilei. Verder hebben we in 1 dag alle pleintjes, bruggen en straatjes van de stad kunnen zien. Perfecto!

De dag erna was Paulie ziek en moesten we verplicht in de camper hangen. Haha.. we stonden op ‘n soort van trailerpark. Hutje-mutje op elkaar en met 2 hekken ervoor. Wel lekker veilig naast de stad.. en súúúper gezellig :P NOT! Binnen blijven, slapen en Renée werken. Kan gebeuren! De dag erna was hij er weer en zaten we om 06:51u op de fiets. Koffie mee. Broodjes in de tas. Wij stonden als een van de eersten in de rij voor het drukstbezochte museum van Firenze: Galleria dell'Accademia. Waarom? Dé David staat hier.

Geïnspireerd door diverse Grote Meesters!
We hebben ‘n fantastisch creatieve week achter de rug. Het is tof om door steden en dorpen eromheen te lopen en keer op keer geconfronteerd te worden met werken van diverse grootmeesters. Na Firenze reden we verder en kwamen eigenlijk vrij onverwacht in het plaatsje Vinci terecht. Blijkt de geboorteplaats van Leonardo Da Vinci te zijn. Dùh!! Het stroomde letterlijk over van de mensen. Al gauw kwamen wij erachter dat je in de souvenirwinkel hetzelfde kon zien als in het museum, dus dat kaartje spaarden we uit en we maakten nog ‘n tochtje door de wijnvelden en bossen.

Next on the list: Pizza in Pisa!
De enige reden waarom we naar Pisa wilden: om daar pizza te eten natuurlijk! 27 april, terwijl heel NL beschonken aan het zaklopen was, stonden wij tussen honderden mensen te poseren voor de scheve toren. #oenen #meelopers #ubertoeristen Maar wel met ‘n touch-of-orange!

Plannen maken en bootmensen kijken
De camper stond buiten de stad op een parkeerplaats en wij besloten na onze (overheerlijke jippie jippie pizza!!) toch maar te verkassen. Het voelde niet als ‘n fijne plek en zeker om te logeren was het nogal uh.. stommig. Tjop tjop, die wagen in. We vonden ‘n plek naast een kerk en aan het strand in ‘n klein havenplaatsje. Dit havenplaatsje bleek booming! Strand vol mensen en de strandtenten overladen met hippe bootmensen. Wat zijn bootmensen nou weer?! Ik hoor ‘t je denken. Weet ik veel! Mensen die ‘n witte boot hebben en altijd blauwe en witte kleren dragen. Het liefst met iets gouds op de schouders. :P

In de bar… ownee, naast de kerk, werd ook het plan bedacht even op ‘n camping te bivakkeren. We kunnen jullie helaas niet vertellen hoe lang wij al geen douche hadden gezien en, inderdaad Conny, dat wassen in de (mini)tobbe is ons niet vreemd meer.. haha.. Het rijden van plek naar plek vult onze dagen teveel, wat het werken aan de kant schuift en op de gratis camperplatzen spreken we eigenlijk te weinig mensen. Dit komt het netwerken niet ten goede. Dus… ‘n camping it is!!

Lid van de camperclub!!
En omdat wij superlid zijn van de camperclub, krijgen wij lekker korting op de overnachting! Whoohoo!

Nog enkele puntjes van aandacht:

• Steun Ploegmaats.cc of lees in elk geval even wat zij gaan doen: https://ploegmaats.cc/
  • Ben of ken jij Grieks of Italiaans? Gooi dan please al jouw hengeltjes uit. We zijn hard op zoek naar opdrachtgevers voor muurschilderingen, schilderijen en workshops in deze landen. Vergeet dan niet Pauls website er bij te noemen: http://www.artbypdeg.nl/
  • Ennuh… Renée is altijd op zoek naar nieuwe schrijfopdrachten. Online of offline, dat maakt niks uit. http://www.contentwords.nl/

Doei Fans! Dankjulliewel voor het lezen weer!
Tot de volgende keer :D

Er zijn nog meer foto’s! Klik hier: http://benzoverdegrens.reislogger.nl/foto/love-kunstgeschiedenis
En zoals altijd: ‘oudste foto’s eerst’ selecteren ;)

View in Vinci #campinglife Tourists!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Monic Boerboom:
    30 april 2018
    Alleen vermaak deze keer, geen gruwel verhalen. Ik geloof dat jullie het camper virus goed te pakken hebben en de warmte maakt dat je in elk meertje wat je tegenkomt een heerlijk bad kunt nemen. Wie doet je wat 😁 en skinny dippen bij maanlicht, heerlijk het avontuur is nog lang niet voorbij . Geniet! Groetjes van ons x
  2. Mama Ellen:
    1 mei 2018
    Wow! Wát zien jullie veel moois 😗. En jullie flaneren nét zo goéd tussen de andere toeristen... met je 'koppiestick' ipv restaurants bezoeken. 🙄 Je ziet dan ook zoveel méér!
    Ik hoop 🤞op enorme succes ☆ met de verkoop van je (geinig vind ik ze!) schilderijen Paul 👨‍🎨 XXX ♡
  3. Paula:
    1 mei 2018
    Wat Leuk om weer die enthousiaste verhalen van jullie te lezen en foto's te zien. Een leven van Vrijheid en Blijheid zo te zien . Heerlijk ook om zo alle tijd van de wereld te hebben om Italië te mogen beleven. Fijn vervolg van jullie reis en Good Luck with the Business !!!!!!!! Want ja, er moet ook af en toe gewerkt worden toch. groetjes
  4. Marjan Zevenbergen:
    3 mei 2018
    Heerlijk dat Diginomade leven!
  5. Ingrid:
    10 mei 2018
    Hey Paul en Renee, wat een gezellig verhaal weer! Aan het genieten van alle kunst en cultuur van de grootmeesters 👌🏽 En het klimaat is zeker ook niet verkeerd daar🌞 Heb je al een idee wat er na Italië op jullie programma staat ? Groetjes, de Damwijkjes uit het zuiden🙋🏻‍♀️
  6. Rolien:
    15 mei 2018
    Haha ik liep even achter met lezen, maar wat een lekkere verhalen! Geniet avonturiers 🤸🏽‍♂️