Artist in Town!! ;D

17 mei 2018 - Capaccio, Italië

Zoals de kaskraker luidt: “Het feest kan beginnen want wij zijn binnen”.

En feest was het hoor. In onze eigen camper. Op chippies-rantsoen en met de muziek op 100 zodat we het geluid van donderslagen en knetterharde regendruppels konden overstemmen. Wij hoorden over barbecueën in Haarlem, een overvol Vondelpark en wijntjes bij de sloot in Obdam. Oeioei… wat een verschil was dat. Maar het is jullie van harte gegund.

You’ve got mail van PdeG!
Tijdens de eerste regendagen hebben we dankbaar gebruikgemaakt van het haperende wifi van de camping. Renée verzamelde zo’n 100 e-mailadressen van campings in Italië. Paul verstuurde de mails. Achteraf hadden we wellicht beter voor ’n fax kunnen kiezen want aan het respons te merken, leest geen enkele campingreceptie de e-mail. De volgende batch mails is er inmiddels ook uit. Naast de Engelse tekst voorzien van een versie in Google-Translate-vertaling. Maar voor alsnog zijn er geen lege muren beschikbaar op Italiaanse campings. 😊

We moeten doen waar we goed in zijn: kletsen!
Onze volgende stop was ’n groot camperparkeerterrein in een mini-dorpje. Perfecte voorzieningen, veel verlichting en vele andere campers. Maar voorseizoeners sluiten zichzelf sowieso graag op in hun wohnmobil. Het regende, dus sowieso had iedereen de deur dicht. Dit kon ook komen doordat de plaatselijke voetbalvereniging 1. Een veel te groot voetbalstadion had gekregen en 2. Ze ook nog eens kampioen waren geworden. Van de 20 supporters hadden ze ervoor gekozen degene met de meest ellendige stem de microfoon te geven. Het was niet om aan te horen. Maar aangezien de mascotte van het team eruitzag als een artisjok, hebben we er toch smakelijk om gelachen.

Maar… het kwartje viel nogmaals daar op dat saaie parkeerterrein: we spreken te weinig mensen!

Direct stapte wij uit onze camper en gingen de straat op. Eerst naar de naaiwinkel om de Italiaanse mevrouw om klittenband te vragen (Onze zilveren raamverduisteraars zitten nu razendsnel op hun plekkie. Jeeh!), daarna vielen we ’n kleuterschool binnen om te vragen of we hun muur mochten schilderen. De bakker hielp ons aan ’n stukje pizza en de meneer van de camperclub stond verliefd naar Pauls visitekaartje te kijken. Pro’s in met-handen-en-voeten-kletsen zijn we inmiddels. En als we maar hard blijven proberen, komt het resultaat vanzelf wel :D

4 camperplatzen op 1 dag!
De volgende bestemming werd gekozen en toen we er waren weer afgeblazen. “Hier gaan we echt niet slapen”, gebeurt ons weleens. Ook van de volgende plek zagen we het nut niet in en de 3e camperplatz bleek niet gratis te zijn. Bij numero 4 was het raak. Nog steeds niet perfect maar wel op 3 minuten rijden van de camping waar we de dag erna naartoe wilden. En als we voor ’n camping betalen, dan maken wij hier liever ook vol gebruik van. Dus om 09:00u stonden we voor de deur.

Gezellig gekletst met Henny en Rick (die hun 16-jarige huwelijksdag waren begonnen met champagne. "Ow schat, wat heerlijk!") en daarna nog met de enige andere kampeerders op de camping. Leve het voorseizoen! Wel weer hard kunnen werken, dus dat was fijn.

Next stop: Pompei/Napels.     ....     Correctie: Giro d’ Italia 2018
Dat flexibele is wat onze reis zo tof maakt! Het plan was om naar Pompei en Napels te gaan. Komt Paul er ineens op dat de Giro de Italia in de buurt is. Zo’n fietsfuifje hebben we nog nooit eerder gezien. Eropaf dus! Logeren bij de finish van die etappe bleek onmogelijk dus vonden we ’n ander dorpje langs de route. Deze plek is fantastisch! We staan direct aan zee! Deurtje open en we stappen zo in het zand. Overal strandtenten en we hebben zelfs vrinden gemaakt en ’s avonds biertjes gedronken met ze. De volgende dag was het zo ver: Giro d’ Italia!! Wij waren en klaar voor en stonden aan de kant van de weg. Pas na een uur kwamen de andere buurtbewoners en na 3 minuten was alles voorbij. Zoeff Zoeff Zoeff… daar gingen ze! Maar we hebben onze mannen aangemoedigd alsof ons leven ervanaf hing :D

Artiest aan Zee!
Onze buurtjes zagen het personeel van de strandtent naast ons foto’s maken van de visitekaartjes van PdeG. Toen wij later ’n koffie kwamen drinken, werden deze foto’s uitgebreid aan ons gepresenteerd. En… Paul mag ’n muurschildering maken in de strandtent! Whoohoo!! Heel tof. Eerste opdracht in Italië.

Maar eerst naar Pompei en Napels en daarna komen we weer terug. Want zo zou onze route toch zijn 😊 (Pompei was tof trouwens. Napels, daar maken we geen woorden aan vuil)

We’re back!!
En nu zitten we dus weer aan het strand.
Het internet is slechter dan drama dus Renée zit vooral allemaal losse dingen uit te typen en boeken te ruilen met onze (nieuwe) NL-buurtjes. Morgen gaat Paulie schilderen. Dus het eindresultaat houden jullie tegoed!

Fijne week allemaal!!!
En bedankt voor het terugsturen van het zonnetje!!

Meer foto’s zien? http://benzoverdegrens.reislogger.nl/foto/regen-verfspetters
En niet vergeten op “Oudste Eerst” te klikken voor de juiste volgorde.

Ah toe... mag ik eentje Pompei .... uit eten vlakbij huis Pompei (5)

1. Nel Breed:
    17 mei 2018
    Hartstikke leuk om jullie verhalen te lezen. Prachtige foto's en veel succes met je eerste klus Paul. Ben benieuwd naar het resultaat.
  2. Ingrid:
    17 mei 2018
    Tof Paul, je eerste klus, famous in Italy☺️Ben benieuwd !
    En goh, zaten jullie zomaar vlakbij Amber.....jammer dat jullie elkaar niet ontmoet hebben....
  3. Frans Stokman B.V.:
    29 mei 2018
    Goedemiddag Paul en Renée,

Hartelijk bedankt voor jullie berichtje team Stokman blijft jullie vanaf nu volgen!
    Fijn om te horen dat jullie zo tevreden zijn.
    Nog veel plezier en we zijn benieuwd naar jullie verdere verhalen.
    En nog hartelijk bedankt voor het lekkers en de hele leuke envelop.

Met vriendelijke groet,
    Steven Kroon
  4. Conny:
    18 juni 2018
    Succes met je muurschildering Paul,ben erg benieuwd naar het resultaat en kijk uit als je op een hoge enge trap moet!Wat schattig die hondjes.