Avonturen achter de rug: tijd voor nieuwe!

2 september 2019 - Haarlem, Nederland

Hij hier, zij daar.
8 weken (2 maanden!) bijna geen contact en allebei hard gewerkt. Maar nu is zij weer terug. Het eerste wat we deden? In de camper stappen, het bos opzoeken, chillen en kletsen over “wat nu verder?!”

Peddelen door de Biesbosch Op de boerencamping

ZIJ … de afgelopen 2 maanden
6 sessies met zo’n 40 kinderen (per keer!) tussen de 5 en de 15 jaar oud. Jongens en meisjes. 5 man begeleiding. De kids; de een sportief en creatief, de ander lui en gewend dat het kindermeisje popcorn brengt wanneer hij op zijn Playstation speelt. Alle kinderen zijn meertalig en zitten op een internationale school. Zij krijgen alle kansen van de wereld. De voertaal tijdens het kamp is Engels. De Europese begeleiding is voor de ouders de kers op de taart.

IMG_4386 IMG_4254Dit zijn wij!

Het programma!
OCHTEND: naar zee! Kajakken, op een banaan achter de jetski, suppen, waterfietsen, snorkelen
MIDDAG: activiteiten in het zwembad
NAMIDDAG: keuze uit diverse activiteiten zoals boogschieten, adventure-baan, voetballen, armbandjes of sleutelhangers maken, pizza bakken, etc. etc.
AVOND: Who Wants To Be A Millionair?, Outdoor movienight of een modeshow

Kinderen blijven kinderen. Waar ook vandaan. De een vindt de activiteiten niks, de ander kan niet kiezen. Honderd vragen per uur, een mopper of een onverwachte schaterlach. Het hoort er allemaal bij.

Egg drop Challenge Liedjes & Marshmallows Fashion show! Candle Making

Italian ChefsWho Wants to be a Millionair?!Outdoor Movie NightGiant Jenga!

Wie hier over klaagt = gek!
Het hotel waarin ik verbleef is poepie-luxe. Aan het stralend mooie strand, zwembad voor m’n deur en onbeperkt pannenkoeken, frietjes en eigenlijk al het eten wat je maar kunt verzinnen. All-inclusive, wel handig aangezien de meeste kinderen niet eens hun eigen boterham konden smeren. Maar… de geur van een vers laagje zonnebrand + de strakblauwe lucht & de weerspiegeling van palmbomen in het kraakheldere water van de zee. Wie hier over klaagt = gek!

Voor mij was dit avontuur compleet door mijn Franse én Egyptische collega’s, ’n tripje per ambulance naar ’n ziekenhuis, de ervaring van werken met kinderen met meer geld dan dat wij ons kunnen voorstellen en Egypte zelf natuurlijk. Ben superblij dat ik deze kans heb gekregen en aangepakt, ben superblij dat ik weer thuis ben.

Video-impressie:
Klik op de link voor 'n video: https://youtu.be/RaIeqvPt4jE
Klik op deze link voor nog 'n video: https://youtu.be/83hgZXRNJDw

Iedere ochtend de wandeling naar 'ons' strand Slip & Slide! Tubing achter de jetski

HIJ … de afgelopen 2 maanden
PdeG is booming!!!! Zijn werk van de afgelopen maanden is te bewonderen in de vorm van:
-    Een olifant in de slaapkamer van de kleine Ingmar
-    Vogels in de steeg bij café Wigbolt
-    De schutting van Sep&Sooph
-    Een camping in Zwitserland
-    Een camperbusje in België

Campertje schilderen in België Camping La Moubra in Zwitserland @ Sep & Sooph's! Olifant op de kamer van Ingmar In de steeg bij café Wigbolt in Haarlem

Daarnaast was natuurlijk zijn interview met het Haarlems Dagblad, een expositie in de bibliotheek en er werd een heuse viering gehouden in de kerk van Hoofddorp; over Paul zijn schilderij van de camper! Tegenwoordig geeft hij ook ‘doe-het-zelf-schilder-je-caravan’ advies en verbreedde hij zijn creatieve horizon in de ZEN-tent op muziekfestival Decibel met yogalessen, geslachtsdelen kleien en aura’s inkleuren. Owja, en we stonden op een kunstmarkt in Sittard

Op de kunstmarkt Een viering in de kerk in Hoofddorp De ZEN-tent op Decibel

Ook fan van PdeG?! Verzamel dan zijn sticker!
Stuur ’n berichtje bij interesse.

Stickers van PdeG

“En… wat nu dan jongens?!”
Afgelopen week was fijn. Vooral omdat broer Tom en zijn Michelle ons ook nog 's een nichtje cadeau deden. Lenny, wij zijn compleet verliefd!

Daarna lekker rondtoeren in de camper; spelletjes op een camping en in een kajak door de Biesbosch. Met als onderwerp: ‘wat gaan we nu doen?’. Pakken we weer de camper voor lange tijd? Gaan we weer naar Zwitserland? Wat zijn onze wensen en onze opties?

GEZOCHT: huisje in Haarlem!
Op ’n terras aan het water werd het beklonken: we blijven (voorlopig) in de buurt. Op zoek naar wat regelmaat en zekerheid. We hangen de avonturen natuurlijk niet aan de wilgen, maar maken ze ’n klein beetje minder spannend 😉

Voor wie ons wil helpen; we zijn vanaf nu dus op zoek naar een appartement. In Haarlem.
En ook ’n baan is welkom. Ondanks dat we onze eigen bedrijven runnen. Iets ernaast zou fijn zijn.
Mochten jullie dus iets vinden en aan ons denken: roep gerust!!

De vakantie =  voor nu voorbij.
Tot later lieve mensen!

Matching!!!

Groetjes,
Paul & Renée

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marjet:
    2 september 2019
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Spannend om nu weer wat anders op te pakken. Iets met kinderen Renée? BSO of iets dergelijks misschien?
    Aan een huisje kan ik jullie helaas niet helpen.
    Veel succes
  2. Debby Damwijk:
    2 september 2019
    Wat zijn jullie toch heerlijk bezig menig mens zou er jaloers op zijn de vrijheid die jullie brengen op de leukste plaatsen en landen top!
    En jaaa....nog gefeliciteerd met je nieuwe nichtje Lenny alebei wat een lief frummeltje.....❤💋💋🎉🎈en hoop dat jullie gauw iets vinden in Haarlem woning en baan ....maar dat gaat zeker goedkomen dikke kussss van mij xxx liefs 😘😘
  3. Jan Waterlander:
    2 september 2019
    Dank je wel voor dit nieuwe verslag Paul en Renee.
    Het is leuk om het WEL en wee van Ria’s creatieve zoon een beetje mee te beleven.
    Hopelijk vind je gauw een eigen plek in Haarlem.
  4. José Obdam-Sterenborg:
    6 september 2019
    Leuk om te lezen en de foto's te zien Renee en Paul! En gefeliciteerd met jullie nichtje Lenny. Wat zal de hele familie blij en trots zijn met zo'n klein lief meisje erbij!! En natuurlijk ook succes met het zoeken naar woonruimte!!