Hij in Nederland.... Zij in Egypte

5 juli 2019 - Alexandria, Egypte

Hard werken in Zwitserland  -  Op vakantie in Azië  -  Hard werken in Nederland/Egypte

Even ‘n update over het “Benzoverdegrens-koppel”.
Want waar zijn die lui dan nu? En wat hebben ze allemaal gedaan de afgelopen maanden?!

Wij ruilden Zwitserland in voor Azië
Ski’s veilig opgeborgen op zolder en m’n backpack klaar om ingepakt te worden. Waar zullen we heen gaan? Eerste bestemming: Bangkok, Thailand. En grote Lex riep meteen: “Tof! Kan ik mee?!” En natuurlijk kon dat.

Zo geschiedde het dat wij elkaar troffen op de luchthaven van Bangkok.
Onze eerste 3 dagen in Azië bestonden uit een fietstocht door de jungle, een bizar tuk-tuk avontuur en street food. Vooral veel street food. Mmmmm….

Street Food @ Koh San Road Fietsen door de jungle van Bangkok FOOD!!!!

Next stop: Siem Reap (Cambodia) - The magical City of Angkor
Renée was al verliefd op deze stad en probeerde deze liefde met de mannen te delen. En dit lukte. Ondanks dikke apen op de weg, het bloedhete klimaat en een afgebroken trapper.

Tranen in Phnom Penh: S21 & de Killing Fields
De magie van de Angkor Wat verbloemd de verschrikkelijke geschiedenis van Cambodja. Deze kwam knalhard binnen na een bezoek aan martelgevangenis S21. De tuk-tuk bracht ons daarna naar de Killing Fields die het verhaal compleet maakte. Met ‘n dikke knoop in ons maag gingen we terug naar ons hostel waar we de ellende van ons afspoelden in het zwembad.

Angkor Wat we love you! Temple of Bayon Oh ow, trapper eraf!! Martelgevangenis S21, Cambodja Killing Fields, Phnom Penh Cambodia Verfrissende duik! Dag Lex!! Wel thuis!

Op naar Vietnam!
“Dag Lex!! Volgende keer langer blijven hoor!” zwaaiden wij. Lex ging naar huis en Paul & Renée pakten de bus en het vliegtuig naar Hôi An in Vietnam. Wat was het hier mooi!!
In de 3 weken die daarop volgden reisden wij van halverwege Vietnam naar het Noorden. Kleurige lampionnen, driehoekvormige hoeden en ‘banh mi’-broodjes. Immense grotten, tochten op de scooter en een trekking door de rijstvelden. Vietnam bracht ons de vakantie die we zochten. Na 4 weken reizen was het weer tijd om naar huis te gaan.

Vega sushi in Vietnam > Feestje! Is mooi toch? :D Lekker met de trein :) Hello Kitty helmpjes op de scooter! Jeeh! High Banana! Geef hem maar wat krijtje... Wat zeggen ze hier precies?! :D

Tijd voor het ‘gewone’ leven
Na eerst ‘n grandioos feest gevierd te hebben in de tuin van Renée’s ouders, pakten wij onze verdere plannen weer op. PdeG had ‘n event op een basisschool en Renée bereidde zich voor op haar werk in Egypte. Want dat is hoe de zomer er voor ons uit gaat zien.

Groetjes van PdeG!!
Zijn expositie is inmiddels verhuisd van Sanquin naar bibliotheek Zuidkennemerland in Haarlem en een kerk in Hoofddorp. Opdrachten in de vorm van kinderkamers, café-muren en een camping in Zwitserland staan al op de agenda. Meer = altijd welkom!

De kids vinden het interessant! PdeG live painting in Bennebroek Kom maar op met die reacties! Expo PdeG @ Bibliotheek Kennemerland, Haarlem

Groetjes uit Les Elfes Summer Camp @ Almaza Beach Resort, Egypte
Zij heeft zich de afgelopen week klaargemaakt voor de komst van de kinderen. Want komende zondag staan er 30 op de stoep. Kayakken, bananenboot, stormbaan, knutselen, dansen, zingen, modeshows, kampvuur en noem maar op. Het wordt vast en zeker een zomerkamp om nooit te vergeten. Desalniettemin op een prachtige locatie!

Link naar de flyer van 't kamp (om 'n idee te krijgen wat 't is)

Dààààg, tot over 8 weken.... Kids Club in wording... Zwembad van 't resort waar Renée eventje woont... In uniform! Collega's!! Rock Climbing... als dat maar goed komt :S Het team van Les Elfes - Almaza Beach Summer Camp

Dit was onze korte update. Nu gaan we weer hard aan het werk.

Liefs,
Paul & Renée

Groetjes van ons!!!

1. Paula:
    5 juli 2019
    Weer gezellig jullie verhalen gelezen en foto,s gezien van al jullie belevenissen . Veel succes voor jullie met alle nieuwe plannen waar ieder mee bezig is. Groetjes Jos en Paula
  2. Ancilla:
    5 juli 2019
    Geniet van de zomer, waar jullie ook zijn.
  3. Ria van der Elst:
    6 juli 2019
    Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal. Een never-ending story. Veel plezier!
  4. Mama Ellen:
    6 juli 2019
    Helemaal tòp zoals jullie zomer is ingevuld. Enorm veel succes en werkplezier gewenst daaró in Egypte én ook in Zwitserland.
    Alle liefs van mij 💖. En laat gauw weer iets van je horen 💌. XXX
  5. Jan Waterlander:
    7 juli 2019
    Ik heb met plezier en belangstelling jullie verhaal gelezen. Een fijne zomer toegewenst en succes met jullie werk.
    Groeten, Jan Waterlander
  6. Debby Damwijk:
    7 juli 2019
    Super top luitjes geniet van jullie avonturen ...dikke knuf enjoy life❤🌹😘😘🌻🌞
  7. Marjet:
    7 juli 2019
    Renee, dat wordt dus geen zomer met de Benz. Maar wel leuk, Egypte. Je moet echt iets met kinderen blijven doen! maar we zien je voorlopig dus niet. Paul heel veel succes met PdeG activiteiten. veel plezier allebei.
  8. Heleen van Leeuwen:
    7 juli 2019
    Wat lekker dat jullie zo'n break genomen hebben en in Vietnam en Cambodja zijn geweest. Succes met de opdrachten en Renee met de kleintjes in het hete mooie Egypte