Ciao Polizia & Mercedes Benz truckers-garage!!

15 april 2018 - Castelguglielmo, Italië

“What’s a matter you? Hey!
Gotta no respect?
What-a you t’ink you do,
why you look-a so sad?
It’s-a not so bad, it’s-a nice-a place.
Ah, shaddap-a you face!”

Maffiosi in onze camper!
Lekker dan… laptops weg.

Nee!! Wattan?!
Onze camper stond op het erf van ‘n biologische boerderij terwijl wij op onze fietsen sprongen. Het zonnetje schoof achter de wolken vandaan: Milano, here we come! Half uurtje fietsen en tádá! Wij stonden op hét plein bij (wie kent ‘m niet?) dé Duomo. Zo hebben wij 2 superchille dagen gehad in Milaan. Pff.. dé Milaan shoppingsstad van Europa? Uh.. ja, dat geloven we wel. Die Prada- en Gucciwinkels stappen wij zo voorbij. Wel ontdekten we ‘n hele leuke buurt vol mini-kunstgalleries en kleine cafetjes. Broodjes en salade op de kade van de (lijkt-wel-Amsterdamse)gracht en ‘s avonds biertjes in ‘n all-local-Italian-café.

En toen? En toen? En toen?
Toen was het tijd om ‘n andere (goedkopere) plek op te zoeken en te werken. Nog heeeel even boodschappen doen. Toen we terugkwamen, zagen we de verrassing: het slot van de voordeur was opengebroken. Kak!! Gek genoeg is niet alles gestolen, maar dat zou kunnen komen doordat de dief pas op de weg naar buiten Pauls bril gapte.

Pfff.. dat was echt even schrikken!
De deur dichtgebonden met ‘n spanband… op naar ‘n autogarage! Zo Italiaans dat we direct tegen ‘n Ferrari-garage aanliepen :P Zij verwezen ons door naar ‘n Mercedes Dealer en gaven ons het adres van het politiebureau. Haha.. het politiebureau leek wel ‘n gevangenis. Paulie bleef buiten om de Merrie te bewaken en de verzekering te bellen. Renée ging naar binnen waar ze met haar nog trillende handen in perfect Italiaans-gebarentaal aangifte deed.

Hoppah, in de spits door Milaan in onze Ferrari
Daarna… dwars door Milaan naar de garage. Paulie stuurde alsof onze Transformer wel ‘n Ferrari geworden was. Echter bleek het niet de juiste Mercedes-plek. Omkeren! Renée, in de spits, als verkeerregelaar om Paul te laten keren. En de man van de garage deed er alles aan om ons z.s.m. van het adres van de juiste garage te voorzien :) Haha.. wat ‘n attractie zijn we ook. Buiten de stad was ‘n Mercedes-vrachtwagen-garage. Daar horen we blijkbaar thuis. Tussen de truckers. Maar wel met ‘n prachtig nieuw slot.

Veiligheid voor alles
Deze eerste nacht hebben we onze camper zo dicht mogelijk bij 2 andere campers geparkeerd. Voelde toch veiliger. Spanbanden tussen de deuren en alles dubbel op slot. De volgende dag direct langs de Mediamarkt gegaan voor nieuwe laptops. Waardevolle spullen houden we vanaf nu altijd bij ons. Al vragen wij ons soms af of dit wel veiliger is ;)

Doe nou maar rustig…
Feit: onze camper ergens in z’n eentje achterlaten, maakt ons (nog) onrustig. Maarja, we hebben ook ‘n route te volgen en ‘n budget aan te houden. Dus… next stop: Venetië. We vonden ‘n camperplaats met slagbomen en ‘n soort van bewaking. Dit was fijn en het was er overtoeristisch. Een onbezorgde dag in Venetië was ons cadeau! :D

• Zon, zon, zonnetje!
  • Blij Disneylandgevoel
  • Eigen bammetjes op het San Marcoplein

“Hallo, woont hier iemand?!”
En nu zijn we in Castelguglielmo. En we hebben al 2x het hele dorp gezien want er staan maar 10 huizen. De camperplaats is mooi en het stroom en water gratis. Dat is nooit zo!! We typen keihard op onze laptops, we maken schilderplannen en we kunnen hier niets anders doen dan ons koest houden en voelen. De lente stroomt door onze camper en vanavond neemt Paulie ons mee uit eten! We hebben al gekozen uit ‘t menu: Pizza Castelguglielmo! De duurste (whoohoo € 7,50) van de menukaart en met alles erop en eraan! (niet dat we dat allemaal eten en echt gaan bestellen… maar het is leuk dat ‘t kan).

Dat was het. Doei! Tot later allemaal!!

En wat we nog niet gezegd hebben: we vinden het echt megamegaleuk dat jullie onze blogs lezen en onze foto’s bekijken en zelfs reacties achterlaten. Lief zijn jullie!

* Zoek op Youtu.be op ‘Shaddap-a you face’ van Joe Dolce.
Garantie: dit liedje krijg je niet meer uit je hoofd :)

Voor meer foto’s: http://benzoverdegrens.reislogger.nl/foto/milanese-maffiosi-verrassend
En voor ‘n betere volgorde kun je “oudste eerst” selecteren :)

Venetië (2) Venetië (14) Venetië (10)

1. Theo en Alma:
    15 april 2018
    Zeer vervelend, laptops gejat. Zijn jullie nu al je gegevens kwijt of hebben jullie een back-up van de gegevens. Maar jullie zijn al weer een het typen en genieten weer volop. Ja dit hoort waarschijnlijk bij jullie Europatrip. Veel plezier en werk ze daar. Gisteravond met Henk en Ellen verjaardag bij Marije gevierd. Jou pa en ma op de fiets ha ha.
  2. Marjet:
    Hai Renee en Paul.
    Wat vervelend om zo bestolen te zijn. Je raakt toch weer van alles kwijt en moet weer extra kosten maken.
    Hopelijk blijft alles nu wat rustig gaan. En morgen verjaardag! Alvast gefeliciteerd en lekker uit eten vanavond
  3. Monic Boerboom:
    15 april 2018
    Brrr ik herinner mij als de dag van gisteren dat onze duckdalf stoelen gestolen werden, voor de garage nog wel in Sallamanca Spanje. Niet leuk om mee te maken, je vrije gevoel wat je als camperaar beleeft wordt aangetast. Gelukkig slijt het ook weer en is het nooit een reden om huiswaarts te keren. Dus kop op, houd de moed erin en ook van ons een hele fijne verjaardag gewenst. Liefs Eric en Monic en een pootje van Bitch
  4. Gaby Raaijmakers:
    15 april 2018
    Wat een ellende! Veel zet-hem-op gedachtes vandaag deze kant en een hele hele hele mooie dag morgen!
  5. Mama Ellen:
    Joehoe Renée & Paul,
    Misschien heeft de inbreker Paul z'n bril nodig voor bij de volgende inbraak 😂. Wat een loser om op zo'n manier aan laptops te komen 😎! Áltijd gedoe geeft dat bij zoiets. Maar jullie hebben de situatie prima aangepakt én toch een ervaring rijker... Die Italiano hebben je niet onder de duim gekregen! 👍
    Ik heb bovenstaande blog vandaag nogmaals gelezen en zeg: "Vooral doorgaan met óns op de hoogte houden, als dat je werk niet in de weg staat. We kijken telkens weer uit naar je volgende verhaal!!"
    Geeft mij nú 'n gelegenheid om tegen jou Renée 🎈 HARTELIJK GEFELICITEERD 🎁 te zeggen met je verjaardag. Sinds je 30e vier je die al buiten NL. 'Wie hep 't!'. ♥️ Liefs uit Obdam 😙
  6. Liesbeth👋:
    16 april 2018
    Super leuk verhaal en dito foto's weer. Gefeliciteerd, Renée, (dankzij mama weet ik het:))

Tot het volgende verhaal weer.
  7. Debby Damwijk:
    16 april 2018
    Hey Renee en Paul ...jemug wat een avontuur weer achter de rug...pfff zo zonde jullie laptops! Mischien een andere geheime plaats om ze te verstoppen?...maar ok jullie veilig dat is het belangrijkste en idd nu maar dicht bij andere campers staan ...goed gehandeld in ieder geval en vooruit kijken...op naar een nieuw avontuur en aahhh Venetië Amore💑💖bellisimo🌞👍fijn weer wat van jullie te horen en 🎉🎁"Happy Birthday🎉🎈girl💋💋💋🎂love you....en Paul jij ool gefeliciteerd pas goed op Renee😉💋
  8. Ingrid:
    22 april 2018
    Hee, Renee en Paul,
    Vervelend zeg, zo’n jat incident😡
    Maar inmiddels alles weer onder controle?
    Wij genieten nu in Madrid, morgen lekker op de fiets door de stad. Kan Thuur zijn kuiten even laten rusten☺️
    Hasta la vista, Ingrid
  9. Richard Meier:
    22 april 2018
    Wat een verhaal zeg! Laat jullie niet gek maken en veel plezier daar!
  10. Conny:
    7 mei 2018
    Wat een pech met die inbraak,maar relaxt opgelost,al is het jammer van jullie spullen..prachtige foto's weer!Ciao.
  11. Steven Kroon:
    30 mei 2018
    Misschien toch nog maar een kluisje laten inbouwen.
    Leuke foto's weer.