Kleine dingen & grootse verhalen!

7 april 2018 - Chiggiogna, Zwitserland

Nou, wij hebben dus boos gedaan tegen elkaar! En ook weer heel lief. En leuk en gezellig. En supergrappig. Haha... Maar ook ‘n keertje boos dus. Waarom? Pfff… dat ging gewoon vanzelf. Want weetje, zo’n “jaartje weg met de camper” is eigenlijk best spannend.

Al 20 dagen on the road
19 nachtjes geleden, de kop was eraf en de rest van ons avontuur wachtte letterlijk voor de deur. En wij? Wij stonden op een verlaten erf, naast het kippenhok en met sneeuw op de neus van onze Transformer. Het was verdorie 5 graden ONDER 0, ons propaan en butaan niet meer in evenwicht en alle warme thee was echt allang op.
Yo, what’s our next plan?! Uh… gewoon… rijden. Go Go Go!

Jetz Geht Loss!!
Wennen. Gewoon keihard wennen. Wij hadden geen zin om te oefenen in NL. Wij wilde niet van te voren allerlei dingen uitproberen. Dat zouden we doen als we weg waren. Nou, daar zijn we nu dus heerlijk mee bezig. En eerlijk waar, het gaat steeds beter.

. . . . . . . . . . . .
Ow, stroomt er ook water in de badkamer als we de afwas doen?” Interessant… “Moeten we met ‘n rubberhamer op de LPG-tank meppen als het gas het niet doet? Oké dan.” …. “Ja jongens, bergopwaarts gaat gewoon niet zo snel. Wij hebben geen haast. Jullie wel dan?” En dat camperen. “We hoeven helemaal niet naar alle andere campers te zwaaien!” & “Sprechen sie Deutsch. Ow, wij oog hür!” Gaat prima dus! ;)
. . . . . . . . . . . .

#camperlife
Even serieus, dit camperleven is een echte eye-opener. Tenminste, dat vinden wij. Wisten jullie dat er superveel speciale camperplaatsen bestaan? Hier mogen alleen campers staan en je kunt er water bijvullen, ‘t toilet legen en soms zelfs douchen. En zonder grappen… het zijn er echt veel! Was ons nooit eerder opgevallen en nu struikel je erover. Vaak lijkt het ook een soort van show parade. “Wie heeft de grootste?!” is een bekend fenomeen onder camperaars. Pff… wij doen niet eens ons best de indrukwekkendste te zijn ;P

Laatst wel nog even ‘n lichtjescompetitie gehouden met de buurman. Hij met zijn boomlampjes op het dashboard, wij met onze LED-strook. Wij gingen aan kop, totdat hij z’n flikkerende rendier tevoorschijn toverde. Shiet!! 1-0 makker! Keurig gedaan.

Wat willen we jullie eigenlijk vertellen?
Dat weten we zelf ook niet zo goed! Haha.. Er is zo onwijs veel gebeurd en ook weer niet. We doen eigenlijk hetzelfde als jullie. We werken, maken ons huisje schoon, doen boodschappen gaan soms ergens wat drinken, lezen een boek of kijken een film. Het enige verschil is dat wij om de dag een paar kilometers rijden en een andere logeerplek zoeken. Wie is hier nou gek?! :P

De hoogtepunten!!
- Want die zijn er natuurlijk ook. En we zetten ze met liefde voor jullie onder elkaar :)
- We mochten geen enkele Duitse stad in door de milieuzones.
- We zijn op visite geweest bij tante Agnes & fam in Frankfurt en moesten op de fiets omdat we niet in de stad mochten parkeren en juist die dag het openbaar vervoer aan het staken was. Owja, en er waren in elk geval genoeg bergen aanwezig.
- Wel hebben wij ons ‘n enkele avond prima aangepast in Duitsland door halve liters bier te slurpen en Paul een zo groot mogelijk schnitzel te laten eten
- We zijn verliefd geworden op een paar inimini-kleine Duitse dorpjes.
- Dat Duitsland de supermooie panden in dorpen verpest door overal Döner Kebab zaken in te proppen.
- We hebben opeens de echte waarde van elektriciteit, water en wifi ontdekt. Wat ‘n oenen om ‘t zo vanzelfsprekend te laten zijn. :D
- We hebben al op supertoffe camperplekken gestaan met onwijs gaaf uitzicht.
- We nooit verwacht hadden zo blij te zijn met 2 dekbedden en ‘n hele stapel fleecedekens.
- Renée heeft op straat haar skibroek uitgetrokken omdat het toch wel heet was en is verdergewandeld in haar thermolegging.
- Lekker wijn proeven bij de heer Müller terwijl Paul dankbaar gebruikmaakte van ‘t toilet (de wijn was absoluut de moeite waard)
- Samen vertrouwen krijgen in ons rijdende huis
- Broer Lex kwam langs!!
- De berg oprijden in Peters auto en steeds maar geen sneeuw zien. En dan de hoek om komen en verrast worden door ‘n ware skipiste met ‘n dikke laag sneeuw! Jeeh!
- Wij hadden ‘n personal cameraman tijdens de dagen dat Lex er was met ‘n paar hele vette films en foto’s als resultaat. En ‘n huilend jongetje die aan de kant werd geduwd omdat ons bootje erlangs moest.
- De was niet kunnen doen omdat niks droogt met dit weer.
- Voor de eerste keer blij worden wanneer je de afwas kunt doen.
- Paul heeft pas 5x zijn hoofd gestoten in de alkoof.
- Samen door de Alpen scheuren en sneeuw en lente tegelijk zien
- Het zonnetje maakt ons blij!!
- Dat iedere dag douchen absoluut ‘n luxe is
- En cola ook Paul…. :P
- Oké, en chips ook dan :S

Het houdt niet op!!
Nu we zo beginnen met opnoemen, kunnen we bijna niet meer stoppen. Wel beseffen we ineens dat het vooral de kleine dingen zijn die het meeste indruk op ons maken. Waar we biertjes drinken in de Jopenkerk zo normaal zijn gaan vinden, zijn het opeens de biertjes in de kleine Duitse brouwerijen die het speciaal maken. De eerste zonnestralen, warm water in de douche. Een supermarkt vol vegan boterhamsmeersels en sneeuw op bergtoppen waar je het niet verwacht.

De wereld is mooi.
Europa is tof.
En wij gaan het allemaal opsnuiven! ;P

Meer foto’s kijken?
Klik dan snel op deze link: http://benzoverdegrens.reislogger.nl/foto/deutsche-umweltzone
En als je denkt: “Hé, waarom staan die foto’s niet in de juiste volgorde?!” Dan nemen we je dit niet kwalijk. Wij denken namelijk precies hetzelfde.

7.   Werken in de lentezon 19.   Boarden for pro's 37.   Ons huisje

1. Ancilla:
    7 april 2018
    Wat leuk om van jullie te horen. En dat het niet van zelf gaat is logisch. Leuke foto's en mooi om te zien dat de buitenkant van jullie huisje al veranderd. Goede reis verder Theo en Ancilla
  2. Debby Damwijk:
    7 april 2018
    Wat een levenservaringen maken jullie mee ...het mooiste om ook van de kleine dingen in het leven te genieten jullie komen veel mooie dingen tegen maar soms valt mee en soms valt het tegen maar dat houdt alles weer in balans...nog veel te absorberen op jullie reis...geniet er maar van ...erg leuk om van jullie te horen en trots op jullie "avonturiers"💖👍ik blijf het zeggen...be carefull you two ...dikke knuf en verheug me op het volgende verslag veel liefs 😘😘
  3. Monic Boerboom:
    7 april 2018
    Hi, Hi, zo te horen hebben jullie alles voor de zomer onder de knie. Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn! Liefs Eric en Monic en een pootje van Bitch
  4. Conny:
    7 april 2018
    Wat een leuke foto's!Dat kerkje tussen de bomen door,een waar kunstwerkje (de foto!!),jullie redden het wel ondanks de kleine ontberingen..(vroeger gingen we ook maar 1 keer per week in de tobbe.)
    ENJOY!!
  5. Mama Ellen:
    9 april 2018
    😍 Je weet, ik ben het helemaal eens met m'n Debbert: soms valt 'n dag mee; soms is het minder. Dat jullie daar tussendoor weten te manoeuvreren, vind ik tóp. Het is eenmaal hard werken. 😄 Ga zó door! 🚙 🌞
    Lief zijn voor elkaar, 💑 blijven genieten, wees voorzichtig.
    Ik hier vind je dapper en ben onwijs trots! 😙
  6. Ingrid:
    9 april 2018
    Hee Renee en Paul, was al benieuwd waar jullie je bevonden! Tja, back to basic kent ook zijn schaduwkanten , maar daardoor geniet je extra van de kleine dingen. Hoe simpel kan het leven zijn eigenlijk ! Enjoy & take care😘
  7. Paula:
    10 april 2018
    Hallo Paul en Renee, Leuk om na een aantal weken al zulke verhalen van jullie te lezen.
    In middels zijn jullie toch al tot in Zwitserland gekomen. Leuke foto's van sneeuw t/m
    voorjaars zonnetje. We wensen jullie verder een Heeeeeeeele goede reis SAMEN en zien uit naar jullie volgende verhalen. Groetjes Jos en Paula