“Platte kippen dienen vermeden te worden......

20 maart 2018 - Willroth, Duitsland

Kippen onder de wielen van de Benz!

“Platte kippen dienen vermeden te worden bij het verlaten van deze camperplaats.” Maar nu nog niet. Nu staat de fluitketel bijna te gillen en alle camperboeken liggen op tafel. Het zonnetje schijnt eindelijk door het camperraam en om ons heen horen we vrolijk getok en gekukeleku. Gras op de heuvels, sneeuw op het gras. Een Duitse vlag wappert trots in de richting van de Aldi. Wir sind im Deutschland. De koude kop = eraf!

Uh, moesten jullie nog wat knutselen voordat jullie konden gaan?

Zo’n anderhalve maand geleden vertrokken we uit Haarlem om ‘even’ een maandje aan de camper te klussen. Mèh, lekker dat precies die maand de pannen van het dak vroren. Omdat we natuurlijk wel met ons nieuwe huis wilde spelen, gingen de griep, lange onderbroeken en de non-stop-openhaard-van-papa-Henk aan kop. Maar toch, week voor week zagen we ons inmiddels geliefde Groene Monster veranderen in ’n huisje.

Handige Helpers ... 100% dankjulliewel!

Als we al durfden te denken dat we dit zonder hulp konden, zouden we compleet gestoord zijn. De loods die papa Henk voor ons regelde en Jan O. die steeds kwam kijken of het allemaal al opschoot. Fantastisch! Kit- en zaagwerk door de Lex-en en supertoffe deurtjes door Sep. Samen met mama Ellen de kussens voorzien van nieuwe hoezen en dan zien dat er ook al gordijntjes klaar liggen, van dezelfde stof!

Kritische vragen, vrolijke handjes & VVV-bonnen

De stapel VVV-bonnen. Advies van camperpro’s Tom en Michelle en de mentale ondersteuning en kritische vragen van al onze ouders en broers. Pfff, natuurlijk maakte dat ons soms aan het balen. Maar achteraf natuurlijk superblij mee. En de handjes! Van al onze kleine vriendjes & vriendinnetjes. Ze maken iedereen vrolijk.

Lexje, onze held. Sowieso niet vergeten! Want uh, zonder hem stonden we nu zekerweten nog in Obdam. (Kom maar snel langs om de camper op reis te zien. Want hij is inmiddels net zoveel van jou als van ons. Haha...)

Wij zijn blij met jullie & voelen ons nu veilig in onze groene Transformer. Ons huis op wielen.

Mèp Mèp!

P.S. Op de hoogte blijven van ons geklets? Schrijf je dan in op de mailinglijst.

Meer foto's? http://benzoverdegrens.reislogger.nl/foto/kit-kit-kit

Haren in de verf ;s Stukkie eraf! Ze kan het zo goed zelf

1. Marjolein:
    20 maart 2018
    Heel veel plezier en geniet enorm van al jullie avonturen!
  2. Ria van der Elst:
    20 maart 2018
    De overbezorgde moeder is heel erg blij met de eerste leuke berichten.
  3. Rolien:
    20 maart 2018
    Haha beter van wel, voor de Kip -kampeerders ;) Maak er een onvergetelijke reis van!
  4. Monic Boerboom:
    20 maart 2018
    Dan heb je in ieder geval wat te eten onderweg, kippensoep, kipkluifjes, kipfilet. Rij die Aldi maar voorbij 😂 Gute Reise ihr beiden. Und genießen, nicht vergessen!
  5. Marjet:
    20 maart 2018
    Renee en Paul, heel veel plezier en succes op jullie reis met de Benz. Ik ben erg benieuwd en ga jullie zeker volgen.😀
  6. Judith:
    20 maart 2018
    Ik ga jullie volgen hoor! Heel veel reisplezier!👍🏽
  7. John:
    Viel spaß vriendjes!
  8. Mama Ellen:
    20 maart 2018
    Inderdaad is de kop eraf. Eindelijk opweg, zijn jullie twéé.
    Wees voorzichtig, héél veel plezier en natuurlijk enorme succes gewenst in dit avontuur. Zet 'm op! Ik ga jullie zéker weten op de voet volgen... Dikke kus, XXX
  9. Liesbeth👋:
    20 maart 2018
    Heel veel plezier waar jullie ook gaan belanden. Kan me plaatsen voorstellen waar dit niet gaat lukken, maar daar belanden jullie vast niet....natuurlijk volgen we jullie. Toitoitoi. Helmut & Liesbeth
  10. Jeanne schuurmans:
    20 maart 2018
    Wat een dapper stel zijn jullie! Zomaar de boel de boel laten en wegwezen! Wens jullie een geweldige ervaring. Hoop nog veel meer over jullie avontuur te lezen! Groegjes
  11. Caro:
    Doei schatjes!
  12. Paula:
    21 maart 2018
    Fijn aan jullie reis begonnen en Nederland achter jullie gelaten. Een SUPER goede tijd!!!!! Groetjes Jos en Paula
  13. Theo en Alma:
    21 maart 2018
    Heel veel plezier in jullie nieuwe huisje op wielen.
    Alma en Theo
  14. Kathalijne:
    21 maart 2018
    Hi nichtje, stoer plan dit zeg! Veel reisplezier samen en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
  15. Debby Damwijk:
    22 maart 2018
    Lieve avonturiers Europa ligt aan jullie voeten en wacht op jullie komst overal op de mooiste plekjes veel plezier samen en pas goed op elkaar ....dikke xxxxxx