Ook hier staat 2019 voor de deur!

31 december 2018 - Montana, Zwitserland

Hoe ons afgelopen jaar eruit heeft gezien? Dat weten jullie als de beste!

*jan.2018 - Zij kochten ‘n knalgroene camper!
*mrt.2018 - Zij vertrokken in hun Merrie.
Duitsland… Italië. En compleet tot over hun oren verliefd op Sicilië.
*mei.2018 - 50 dagen onderweg….
*jun.2018 - Op de ferrie naar Albanië.
Let’s ontdek de Balkan! Hier tikten wij onze 100-dagen-onderweg aan.
*aug.2018 - We love the Balkan & oud-Joegoslavië!
Helemaal hoteldebotel na het zien van o.a. FYROM (Macedonia), Bulgarije, Bosnië, Kosovo, Montenegro, Kroatië en Slovenië.
*sep.2018 - 21 september reden zij Nederland binnen.
Wij woonden 187 dagen in onze Merrie. Tijd om weer naar huis te gaan.
Baby’s knuffelen! Schilderen! & centjes verdienen!
*okt.2018 - Renée stond met ‘n dikke grijns op haar gezicht boeken te sjouwen bij De Vries in Haarlem.
*nov.2018 - PdeG schilderde zijn expositie in elkaar.
*dec.2018 - Crans-Montana, Zwitserland!

Superdankjulliewel dat jullie met ons meegereisd zijn!
Dit was al ‘n feestje op zich.

We zijn al 1 hele maand in Zwitserland!!
Vanaf het moment dat we Crans-Montana inreden, hebben we niet meer stilgezeten. Paul hakte zijn halve vinger eraf, dit gaf Robert het perfecte alibi om de trein vanuit Lausanne te pakken en langs te komen. Ons eerste weekend, onze eerste visite! De ene dag scheen de zon nog op ons balkon, de volgende dag klapte Renée haar ski’s uit en stond ze in de sneeuw. Jeuh! Lang leve de bergen!

Ro was here!Toen scheen het zonnetje nog..Op ons eigen balkon!

Een training & examen
Ruim 3 weken geleden, leerde Renée skiën. Tja, want dat blijkt wel handig wanneer je ski-juf wordt. Holy Cow!! Ik bleek de enige te zijn die niet kon skiën. Alle anderen hebben minimaal 20 jaren voorsprong. No problemo, ik leer dat wel ff :P Hahahahaha…. een topskiër ben ik nog steeds niet, maar ik heb m’n best gedaan. Examen gehaald en zeer zeker bevoegd om les te geven. Jeeh!

1ste dag op school..Team Snow GardenExamen! We zijn er klaar voorLunchtime with a view!

Lex pakt de eerste sneeuw!
1 flinke sneeuwbui was genoeg om Lex onze kant op te lokken. Gezellig! Paul en ik mochten op vrijdagochtend samen de berg af en diezelfde avond stond Lex op de stoep. Renée zaterdag mee en Paul was zondag vrij. Perfecto! Nooit echt geweten, maar wintersport (in de zon) = echt heel leuk zeg! Lex, wanneer kom je weer?! :D

Lex was here 2Lex was here 3Lex was here 1

Beaucoup d'enfants, bien sur!
De vinger van Paul was inmiddels alweer aardig genezen en ook Renée moest aan de slag. Terwijl Peter & Ria en Tim & Cheryl in de auto zaten richting Crans-Montana, had Renée haar eerste werkdag. Oef… dat was toch wel even wennen zeg! Whahahaha…. die kinderen skiën er zomaar vandoor of vallen steeds met hun neus in de sneeuw. Maar geen tijd voor twijfel of onzekerheden, die kids staan er en willen skiën!

Het ritme ze erin hoor
‘s Morgens 8:00u roert Paul al in pannen en staat Renée op de bus te wachten. Om 8:30u sleept het team van de “Jardin de Neige” met pinguïns, kangoeroes en krokodillen. 8:45u zingen we het het Snowli-lied. De kinderen komen!! De juiste hesjes voor de juiste groepen, ski’s op alfabetische volgorde en de wanten aan. Want die wanten moeten altijd aan! Droog je tranen maar ukkie, papa en mama komen je zo weer halen. Welke groep heb jij?! Welke kinderen blijven lunchen en wie doet wat in de middag?

Juf Renée & Adam!Juf Renée & haar pinguïns 2Juf Renée & haar pinguïnsPinguïns op 't 'Magic Carpet'

Tussendoor was het ook nog kerst. Iedere avond stond er ‘n heerlijke borrel en bord eten voor ons klaar. Wat werden wij verwend zeg. Met ‘n kerstdiner op 1e kerstdag en aanmoediging tijdens Renée’s lessen. Wat waren deze dagen leuk!

Paul & de fam!Merry X-mas!

Hopsakeetje! Kom maar op met die monnies!
Klagen? Pfff... Elke dag spierpijn tot in mijn vingers, maar compleet afgetraind door het oprapen van die kinderen. Mijn hoofd is 1 grote warboel van franse, engelse en nederlandse woorden. Maar ik spreek ze mooi wel! Ski-gerelateerd natuurlijk. Hahaha… Geen seconde rust omdat ik zowel de ochtendgroep, de lunch als de middaggroep draai. En nu ben ik ook nog ‘s geboekt voor privélessen tussen de middag. Whahahahaa…. :D Lekker centjes verdienen!! Whoohoo!!

En toen bleven ze ook nog lunchen...Jardin de la neigeEn er kwamen nog zo'n 50 ski's bij..

Wennen, genieten & slapen
Moe, dat zijn we wel. Maar we genieten zeker. Van de prachtige bergen, het Disneyland-achtige gevoel dat Crans-Montana ons geeft en van het harde werken. Het is fijn om druk te zijn, om even op 1 plek te wonen en natuurlijk ook om weer nieuwe mensen te leren kennen.

Juf Renée & haar Beertjes op medailledag

Met 2019 voor de deur…..
Denken wij terug aan ‘n levendig en uitdagend 2018. Wat was het fantastisch! Wij prijzen ons gelukkig dat we het afgelopen jaar zo in hebben kunnen vullen. Met ‘n hoofd vol mooie herinneringen stappen wij straks toch het nieuwe jaar in. Want ‘n nieuw jaar…. betekent nieuwe avonturen ;D

Lieve lezers. Hierbij wensen wij jullie allemaal een ontzettend gave avond en het allerallerallerbeste voor de komende 365 dagen!!

Dikke knuffels vanuit de sneeuw!
Paul & Renée

Doei & Groetjes!

1. Marjet:
    31 december 2018
    Renee en Paul, wat ziet er ontzettend mooi uit in de sneeuw. En wat dapper Renée zoals jij met de kleintjes bezig bent.
    Gelukkig gaat de vinger van Paul nu bijna beter. Want dat is wel belangrijk voor zijn werk. 😀 Een heel gezellig jaareinde en heel veel succes en plezier in 2019. 😍
  2. Alma en Theo:
    31 december 2018
    Ook voor jullie een mooie avond en nog veel meer moois samen in 2019
  3. Heleen van Leeuwen:
    1 januari 2019
    Hard werken zeg! Hopelijk ook wat momenten om samen te chillen. Voor jullie ook een heel goed en gelukkig 2019 gewenst!
  4. Debby Damwijk:
    1 januari 2019
    Allereerst...."Happy New Year!" Voor allebei wens jullie een onwijs mooi 2019 toe (avontuur genoeg zo te lezen) 🎉🎉🎶🍸🍸🍾😘😘waar halen jullie de energie vandaan haha....maar zo leuk dat jullue zo genieten samen ...een waar dreamteam en ik vind het leuk dat ik het op deze manier mag volgen....geweldig jullie....hoop weer gauw wat te lezen en kijk allebei uit....en Paul hou je vingers in de gaten hahaha...nou lueve mensen we zitten alweer in een nieuw jaar en ik hoop dat het voor ons allemaal een mooi liefdevol jaar wordt met weinig zorgen ....voor nu een dikke knuf uit Brabant ❤ you....and take care 😘😘😘🌹
  5. Ancilla:
    1 januari 2019
    Ook voor jullie een fijn jaar, met heel veel mooie nieuwe avonturen . Liefs van Theo en Ancilla
  6. Paula:
    1 januari 2019
    Hallo lieve luitjes, ik heb weer met genoegen jullie verhalen gelezen en foto,s bekeken. We wensen jullie een Fantastisch 2019 met weer fijne nieuwe belevenissen. Geniet ervan en van elkaar en maak jullie dromen waar!!!!!!!☃️☃️
  7. Ria van der Elst:
    1 januari 2019
    Wij vonden het ook super dagen in Crans!
  8. Tiny en Gerrit .:
    1 januari 2019
    Hoi Renee en Paul wij wensen jullie een super nieuwjaar ,en weer een spannend en mooi jaar ,wij hadden ook een hele gezellige jaarwisseling ,en starten met een mooi nieuw jaar ,groetjes van ons 👍👍👍
  9. Ingrid:
    1 januari 2019
    Hey Renee en Paul, leuk om jullie belevenissen weer te lezen! En inderdaad, wat een geweldig avontuurlijk jaar hebben jullie gehad. Prachtig dat jullie zo samen alles aanpakken. Renee, het doet mijn juffenhart goed jou zo bezig te zien, al zou ik niet met je willen ruilen...ben niet zo van de sneeuw...
    Maak er samen weer een mooi nieuw jaar van vol interessante ontmoetingen en nieuwe ontdekkingen😘
  10. Margot en Michel:
    1 januari 2019
    Maak er weer een mooi jaar met allerlei geweldige belevenissen van. Liefs Michel, Margot en kids
  11. Conny:
    2 januari 2019
    Prachtige foto's weer,het plezier spat ervan af!
    Een heel fijn en mooi 2019 gewenst,vol met spannende avonturen.
  12. Corry:
    3 januari 2019
    Wens jullie een fantastisch, gezond 2019 en heel veel plezier in Zwitserland.
  13. Mama Ellen:
    6 januari 2019
    Jadelóóhietie!!!!! Wát vind ik het een genot om jullie foto's te zien. Óók vind ik het onwijs leuk om jullie verhalen te lezen. Wat een hilarische taferelen met die kleine ski-mini's ⛷ vanuit alle landen. 🎿 Meissie toch, wat ben je tof bezig! Die kleintjes moeten wel van hun ski-juf houden 😍💕❣ In ieder geval ben ikzelf super trots op jullie. Kneiterhard werken; kneiterhard op je doel af gaan!! Super 👍🏽
    Pffff pfff, jullie zullen wellicht alle nachten goed slapen 😴. Ik begrijp dat jullie lange, intensieve werkdagen hebben... 😥. Vooral niet vergeten hoor, om óók góed voor jezelf / elkaar te zorgen!! ❤❤ Dan houdt je déze mama gelukkig en tevreden.
    Au revoir mes enfants, je t'aime beaucoup 💘💋💝