Meer Sneeuw! Meer Sneeuw!

6 december 2018 - Montana, Zwitserland

Bergtoppen bedekt met wit & koud, onbeperkt kaasfondue en glimmendnieuwe ski’s in de badkamer.
Jup, zij zijn in Zwitserland!
Groetjes!

Hilariteit in de supermarkt. Hoe anders?
Waar ons boodschappenlijstje 2 kantjes in beslag nam, bleek het bonnetje achteraf nog veel langer. Zo stapelden wij 3 winkelwagentjes a.k.a. 260 items in onze caddy. (Jippie! Past makkelijk!) Snowboard en mutsen erbij: we zijn er klaar voor!

Kaasfondue X2 en het was tijd om te gaan. In het midden van de nacht lieten wij het kikkerlandje weer stilletjes achter ons. Bizar hoe snel we opeens rijden nu we niet met de camper zijn. Voor we het wisten, waren we Duitsland al bijna voorbij. Op de rem!! “Aldi-Süd voor al uw last-minute cheap-cheap boodschappen!”. Koffie + een ontbijtje bij de MacD. Nu konden we rustig de Zwitserse grens over.

Vanwaar al die boodschappen?!
Aubergines in Zwitserland? € 5,- per stuk.
Blik ravioli in Zwitserland? € 6,50 per stuk.
Biertje erbij in Zwitserland? € 4,50 per slok.

We zijn nog maar net begonnen Boodschappen doen doe je zo Past makkie

Ons hotel-appartement
Goed nieuws! We hebben ‘n superleuk appartementje. Waarschijnlijk was het ooit een hotelkamer. Nu is het klein, maar fijn & lekker van ons! Met volwaardige keuken, enorme badkamer en het kleinste wasmachientje dat je je kunt voorstellen. Ennuh, genoeg kastruimte voor al onze boodschappen! :p Whoohoo!

Een eigen brievenbus hebben we blijkbaar niet, maar de jongen van de verhuurorganisatie zegt dat hij al onze post persoonlijk bij ons zal komen brengen. Dit klinkt als een uitdaging!
Voor wie het leuk vindt:

Agence Immobilière Barras
(To: Paul & Renée in Etrier C631)
Rue Centrale 31
CP 1018
CH-3963 Crans-Montana 2

Van auto naar 16e verdieping Wilkommen Chille keuken Spullen!! Nog veel meer spullen!

OWNO!!!  NEWSFLASH! Precies op het moment dat ik dit aan het typen ben, belt Paul: “IK HEB IN MIJN HAND GESNEDEN. WIL JE MEE NAAR DE DOKTER?” ….. Dat was even schrikken. Ondanks dat de zusters zich gedroegen als Buurman&Buurman, was de dokter gelukkig wel aardig en professioneel. Met ‘n dik verband en ‘n brief voor Pauls chef wandelden we de berg weer af. Tjoptjop, naar huis. Die augurken zullen even door iemand anders gesneden moeten worden.
Oeps.. plak eraf

Verder met het blog….
Croûtes, wrap Valaisan & Josper spare-ribs
Want ik wilde juist over Pauls werk vertellen. Hij werkt namelijk bij restaurant Zerodix. Een hip restaurant precies naast de lift. Ideaal voor skiërs en snowboarders dus. 3 jaar geleden werkte hij hier ook al ‘n winterseizoen en afgelopen zomer vloog hij er voor 1 week naartoe. Vanuit Albanië, weten jullie nog?

Zerodix is een lunchrestaurant. Laten we zeggen, hm.. voor luxe mensen. Klik hier: http://zerodix.ch/index.php/fr/restaurant voor een kijkje op de kaart. Want dat is wat Paulie kookt dit seizoen.

Ski’s, ski-boots & ski-batons
Wat Renée gaat doen? Daarover later meer… Want komende maandag begint haar training pas. Wel zijn de gloednieuw ski’s, ski-boots & ski-batons al in the pocket! Jeeh!

Kokkie bij de doc.   De jacht is geopend Mine Mine Mine!

Later meer!
Dit was voor nu ons eerste verhaal. Maar er is natuurlijk nog veel meer te vertellen. Over ons dorpje, over mijn korte maar superleuke avontuur in de boekwinkel, en… natuurlijk(!) over de expositie van PdeG. Want daar heeft hij niet voor niets zo hard aan gewerkt de afgelopen 2 maanden.

Voor nu rest ons het bedanken van onze ouders, bij wie we de afgelopen 2 maanden de deur plat hebben mogen lopen. Ook konden we onbeperkt aanschuiven voor zowel ontbijt, lunch als diner en de logeerkamer werd gereserveerd voor ons. Dankjulliewel papa’s & mama’s!

Liefs vanuit de bergen!
Paul & Renée
En nog meer groetjes!

1. Miriam de Koster:
    6 december 2018
    Van moeder Ria, hoorde ik dat jullie vertrokken waren en dan is er nu alweer een verhaal van jullie te lezen, ontzettend leuk om dit te lezen! Beterschap voor Paul en een gezellige tijd toegewenst! Groetjes Miriam
  2. Ria van der Elst:
    6 december 2018
    Of mijn reactie is geplaatst weet ik nu niet. Hij was ineens weg.
    Jullie waren gezellige gasten! Liefs Ria
  3. Margot en Michel:
    Veel plezier met jullie nieuwe, winteravontuur! Groet Michel en Margot
  4. Ancilla:
    6 december 2018
    Wat een avontuur alweer. En wat kunnen jullie goed shoppen. Was van de week bij sanquin en ik kijk uit naar je tentoonstelling Paul. Een fijne tijd in Zwitserland en houd je vingers heel😊
  5. Heleen van Leeuwen:
    8 december 2018
    Goed zeg, die voorraadkasten! Veel succes in de keuken en op de piste.
    Renee, op de expeditie hebben ze net op tijd een nieuwe werknemer kunnen vinden ( die natuurlijk niet zo leuk is als jij!)
  6. Conny:
    8 december 2018
    Leuk,weer nieuwe reisverhalen!
    Veel succes en plezier!!
  7. Tineke van Leuffen:
    9 december 2018
    Chapeau (is dat netjes Crans Montans?) voor alle gezellige verhalen in 2018. Zodra Renee de mensenlessen beheerst gaat ze vast de Merrieklas opleiding doen, kan die gezellig bij jullie logeren! De snee van Paul is vast een artist expression op verzoek van Sanquin!