Oei Oei Oei Oei Oei… ze zijn weer in Nederland!!

29 september 2018 - Haarlem, Nederland

Onze neuzen nog bruin van de Albaanse zon, maar onze tenen zo koud als ijs.
Welkom terug!

De afgelopen 6 maanden…. van weer-even-wennen-Duits naar hey-ik-ken-dat-woord-Italiaans. Later kregen we het met-handen-en-voeten-oud-Joegoslavisch ook aardig onder de knie. En nu roepen we weer vrolijk “Hoi! Hoe is ‘t?”. Vreemd hoor!

Jahoor!! Zoveel ophef over zo’n kort tripje?
Kort tripje? We zijn nog helemaal niet uitgereisd! We stonden op ’n gegeven moment voor de keuze: of veel verder rijden richting warme oorden… of even terug naar NL, keihard centjes verdienen en dan na de winter weer verder. En wij hebben voor optie 2 gekozen.

Wij mochten lekker op visite :D
Afgelopen weekend zijn we Nederland al binnengereden. De parkeerplaats van Ibis Hotel Tilburg was de perfecte uitvalsbasis voor ’n zeer gezellige borrelavond bij John, Kim en Lauren en de volgende dag ’n uitgebreide lunch met papa Peter en mama Ria. Want zij waren stel op sprong in de auto gesprongen om ons op te zoeken. Leuk!!

De volgende dag door naar Udenhout waar er ’n ware rijsttafel voor ons klaar stond bij oom Arthur & tante Ingrid! Mmmmmmm….. dat was heul lekker!! En gezellig want ook neefje, nichtje en aanhang kwamen aanwaaien. Voor de deur gelogeerd. Want dat kon perfect. De volgende dag langs bij Nick & Anne en kleine Isa ontmoet. En ook daar genoten we van de luxe dat we mochten aanschuiven. Wat ’n feest!

Paulie & John Lunchen met Peter & Ria Rijsttafel in Udenhout! Mmmmm

En nu dan?
Nu staan we op ’n (zorg)boerderij in Heerde. PdeG schildert de paardentrailer/-camper en Renée is in de weer met ’n schreeuwende gans, megagrote geiten, de jongens van de verzorging die wel van kletsen houden, haar angst voor honden te overwinnen en met paarden die het konijn misselijk maken door met hun billen tegen ’t konijnenhok aan te schuren. Gezellig? Ja!! Supergezellig!!
Er staat 'n paard in ... Missssss P!
Hold your horses! Boerderijleven!

Jongens, vertel nou even over het plan!!
Owja… wat gaan wij doen? De komende 2 maanden zijn wij in Nederland…
1. PdeG heeft ’n expositie voor bloedbank Sanquin. Zijn schilderijen hangen dan 3 maanden in  Haarlem en 3 maanden in Zaandam. Hier moet hij zo’n 20 werken voor aanleveren. Dus daar is hij wel even zoet mee. Wellicht komen er nog enkele opdrachten tussendoor, kortom: schilderen, schilderen, schilderen.
2. Renée heeft ’n berg opdrachten liggen en nu haar eigen website live staat, kan ze daar onbeperkt voor schrijven. Nieuwe opdrachten zijn trouwens altijd welkom hoor! Je vervelen is ook zo saai. Plus, er zijn onlangs nieuwe baby's geboren dus er wordt sowieso tijd gemaakt om die lekker te knuffelen.

En dan…. Begin december stappen wij in de auto richting Crans-Montana (Zwitserland). Hier blijven we het hele winterseizoen, waarschijnlijk tot half april 2019. Paul gaat weer kokkerellen in restaurant Zerodix en Renée wordt skilerares in het kinderweidje. Lekker hard werken!! 😊

(ps. We zijn nog op zoek naar ’n camperstalling & een auto. Dus alle tips zijn welkom)

Ons campertje, ons huisje
Het is zeker de bedoeling om volgend jaar weer in ons campertje te gaan wonen. We kennen de Merrie nu zo door en door dat we precies weten welke dingen we kunnen (laten) aanpassen. We zien de afgelopen 6 maanden meer als ’n oefenrondje. Na wat verbeteringen, kunnen we volgend jaar gewoon weer verder! Gaaf he?

Wij nemen jullie graag mee in onze camper!
Welkom in onze camper!

Bedankt weer voor het lezen & wellicht tot binnenkort!!
Liefs,
Paul, Renée & de Merrie

1. John:
    29 september 2018
    Supertof jullie weer gezien te hebben!
    Altijd welkom voor een biertje natuurlijk, in ieder geval tot snel!!
  2. Ancilla:
    29 september 2018
    Welkom in Nederland.Dank jullie wel voor de verhalen en foto's. Zo fijn om het met jullie mee te maken. Geniet van de tijd hier en dan op naar de sneeuw.
  3. Mama Ellen:
    29 september 2018
    Voelt voor mij wel prettig hoor, dat je wat dichter bij ons huis bent. 🚙💨 En héérlijk dat ik je morgen een dikke knuffel mag geven! Ik vind het fantastisch dat we middels deze verhalen, "met jullie meereizen". Écht tóp!!
  4. Yvonne Mols:
    29 september 2018
    Welkom in Nederland! Wat hebben we genoten van jullie verhalen, héérlijk! Maar...wat zullen er een hoop mensen blij zijn, jullie weer ff lekker dichtbij te hebben!! Geniet lekker allemaal van Paul en Renee weer even lekker in de buurt! We kijken nu al uit naar jullie volgende reisverhalen 👍💋💋💋💋
  5. Nel Breed:
    30 september 2018
    Welkom thuis. We hebben de camper zien staan op het pad. Wat 'n gaaf ding is dat. Ik ga er nog even foto's van maken. En nogmaals dank voor jullie leuke verhalen.
  6. Ingrid:
    1 oktober 2018
    Genoten van jullie avonturen en supertof dat jullie ons een bezoekje hebben gebracht. Wat een gaaf leven hebben jullie!
    XXX
  7. Debby Damwijk:
    1 oktober 2018
    Wat een heerlijk lezen al jullie avontuurlijke belevingen en welkom weer terug in ons Kikkerlandje geniet van thuis en familie en succes met jullie volgende avonturen dikke knuf voor allebei liefs xxx Debby 💋💋💋❤
  8. Marjet:
    2 oktober 2018
    Wat zal dat vreemd zijn, weer in Nederland. Koud nu hoor!! Ik heb erg genoten van jullie verhalen. De Benz heeft het toch allemaal weer gehaald. Nu genieten om iedereen weer te zien. Hoop jullie ook nog een keer te zien voor jullie naar Zwitserland gaan. Graag ook weer een reisverhaal als jullie weer vertrekken. Ik geniet van het verhaal en de foto's. tot gauw
  9. Conny:
    6 oktober 2018
    Dank voor al jullie leuke verhalen en mooie foto's en veel succes met schilderen en skilessen!